Corona impact

Corona, we weten ondertussen allemaal wat het is. Een ziekte die al veel schade heeft aangebracht. In Nederland al 50.273 positief geteste mensen, en ruim 6119 doden. Dit treft ook onze economie, na 1 juno zijn de zaken weer een beetje opgang gekomen. Horeca, winkels begin weer langzaam vol te raken, en ook de sportscholen mogen weer open vanaf 1 juli. Dit is natuurlijk goed nieuws. Toen de corona echt uitbrak in Nederland, was er veel onwetendheid en onduidelijkheid. Ook ik ervaarde die onduidelijkheid, en was erg benieuwd hoe andere mensen hiermee omgingen uit mijn omgeving. 

Ik vind het ook mooi om te zien hoe ondernemers, die geen webshop hebben, hoe die zich nu toch op sociale media naar voren halen.”

Om dit te laten zien besloot ik om op pad te gaan met mijn camera, en mensen met verschillende situaties te interviewen over wat de corona voor impact had op hun leven. Een van deze personen is Mariska Rossel. Zij is eigenares van een kledingwinkel, en ik sprak haar over wat de impact was op haar kledingwinkel. Dit was nog aan het begin van de uitbraak van corona. Ze merkte enorm dat mensen minder snel naar de winkel kwamen, ondanks dat ze een online webshop hebben merkte ze ook dat de bestellingen achteruitliepen. 

 “Mensen zijn terughoudender” 

Ook sprak ik met Julia Lanser, zij is eigenares van een cafetaria in Naarden-Vesting. Ook zij merkt de impact van de corona. Voorraden zijn duidelijk minder, omdat er minder bestellingen worden geplaatst. Ze kan nog wel draaien, maar ze vraagt zich echt af hoe lang dat nog mogelijk is?