Hogeschool Windesheim: “Studentenwelzijn in het hoger onderwijs vereist een integrale aanpak”

Foto: Andrea Piacquadio via Pexels

Volgens Hogeschool Windesheim vereist het studentenwelzijn in het hoger onderwijs een integrale aanpak. Ton Zondervan gaf daarom tijdens de onderwijsweek een onlineworkshop Student sense of belonging learning lab aan docenten van Windesheim.

De school wil een op alle studenten gerichte gezondheidsbenadering waarbij mentale gezondheid de basis vormt voor welzijn en studiesucces van studenten. “Door het coronavirus hebben studenten thuis onderwijs moeten volgen. De studenten voelden daardoor weinig verbinding met elkaar en de docenten. Uit onderzoek weten wij dat het belangrijk is om die verbinding te voelen. Vanuit verbinding is het makkelijker om te werken aan je persoonlijke ontwikkeling en gaan studenten beter leren”, vertelt Zondervan. 

Kijk hieronder de video om meer te weten te komen over de Student sense of belonging learning lab. 

Reacties

Your email address will not be published.