Ambuchannel 112 gedwongen om te stoppen: “Voor mij was het echt een dolk in mijn rug”

Het account Ambuchannel 112 was enorm populair op het platform YouTube. Met 180.000 abonnees en een uitgebreid assortiment aan content bereikte het account wereldwijd vele mensen. In totaal waren de video’s op het account meer dan veertien miljoen keer bekeken. Ambuchannel liep als een speer en kreeg zelfs een award van YouTube uitgereikt. Er kwam echter een abrupt einde aan het succesvolle en ambitieuze account.

De introductie van de AVG wet liet Ambuchannel tot een einde komen. De directeur vond het onwenselijk dat hij vragen over privacy ontving en liet aan Robin Hartogsveld, het gezicht achter Ambuchannel, weten dat hij moest stoppen. Hartogsveld spreekt zich uit over de situatie: “Hetgeen waar ik echt boos over was, wat mij slapeloze nachten bezorgde, was het feit dat de directeur mij nooit onder ogen wilde komen. Hij wilde het gesprek niet met mij aangaan. Ik heb alles geprobeerd. Voor mij was het echt een dolk in mijn rug.”

Op Ambuchannel werden video’s gepubliceerd waarin ambulanceritten werden vastgelegd. Hierbij was het voornaamste doel om de medeweggebruiker te leren hoe zij met bepaalde verkeerssituaties het beste om konden gaan. Deze video’s werden op een positieve manier gebracht en hadden (wereldwijd) een groot bereik.

Het einde van Ambuchannel raakte niet alleen Hartogsveld diep, maar ook de kijkers. “De kijkers reageerden boos op het stopzetten van het account,” vertelde Hartogsveld, “De mensen waren verbouwereerd. Ik moest aan 180.000 mensen uitleggen waarom ik moest stoppen.”

Bovendien vertelde Hartogsveld dat wereldwijd mensen de ondertiteling van zijn video’s in hun eigen taal vertaalden. Niet alleen het harde werk van Hartogsveld verdween dus, maar ook het harde werk van anderen.






Het account Ambuchannel 112 was enorm populair op het platform YouTube. Met 180.000 abonnees en een uitgebreid assortiment aan content bereikte het account wereldwijd vele mensen. In totaal waren de video’s op het account meer dan veertien miljoen keer bekeken. Ambuchannel liep als een speer en kreeg zelfs een award van YouTube uitgereikt. Er kwam echter een abrupt einde aan het succesvolle en ambitieuze account.

De introductie van de AVG wet liet Ambuchannel tot een einde komen. De directeur vond het onwenselijk dat hij vragen over privacy ontving en liet aan Robin Hartogsveld, het gezicht achter Ambuchannel, weten dat hij moest stoppen. Hartogsveld spreekt zich uit over de situatie: “Hetgeen waar ik echt boos over was, wat mij slapeloze nachten bezorgde, was het feit dat de directeur mij nooit onder ogen wilde komen. Hij wilde het gesprek niet met mij aangaan. Ik heb alles geprobeerd. Voor mij was het echt een dolk in mijn rug.”

Op Ambuchannel werden video’s gepubliceerd waarin ambulanceritten werden vastgelegd. Hierbij was het voornaamste doel om de medeweggebruiker te leren hoe zij met bepaalde verkeerssituaties het beste om konden gaan. Deze video’s werden op een positieve manier gebracht en hadden (wereldwijd) een groot bereik.

Het einde van Ambuchannel raakte niet alleen Hartogsveld diep, maar ook de kijkers. “De kijkers reageerden boos op het stopzetten van het account,” vertelde Hartogsveld, “De mensen waren verbouwereerd. Ik moest aan 180.000 mensen uitleggen waarom ik moest stoppen.”

Bovendien vertelde Hartogsveld dat wereldwijd mensen de ondertiteling van zijn video’s in hun eigen taal vertaalden. Niet alleen het harde werk van Hartogsveld verdween dus, maar ook het harde werk van anderen.






Geef een reactie

Your email address will not be published.