‘Op tiktok heb ik soms het gevoel dat ik op een braderie sta op te treden’

Influencer Sophie Milzink vertelt over haar haat-liefde verhouding met sociale media.

‘Mensen kijken wel, maar zien niet echt wie ik ben’, zegt de Nederlandse influencer en content creator Sophie Milzink. ‘Het is net alsof je op een braderie staat, mensen kijken en lopen dan direct door’. Milzink heeft bijna 500.000 volgers en staat daarmee in de eredivisie. Toch blijft ze wel kritisch, over het hele sociale media beeld en de veranderingen die hierin plaats vinden.
In een portret van haar dat binnenkort wordt gepubliceerd verteld ze onder meer over haar persoonlijke verandering, haar invloed in de media, haar onzekerheid en omgang met kritiek. 

Ook reageert ze op de strenge regels die de afgelopen zomer werden bekendgemaakt. Deze regels zijn vast gesteld door de mediawet. Ze houden in dat wanneer influencers reclame maken, ze dat duidelijk aan moeten geven. Ze moeten dit bijvoorbeeld doen door er ‘betaalde samenwerking’ of #ad bij zetten. Sluikreclame is verboden, en er moet duidelijk zijn voor welk merk er reclame wordt gemaakt.

Ik ben Meike een zeventien jarige journaliste, ontzettend geïnteresseerd in mensen en de verhalen achter mensen. Ik ben erg nieuws- en leergierig en wil mij de komende jaren in de journalistieke wereld ontwikkelen. Maken, luisteren en schrijven is altijd al mijn ding geweest.
Vanaf jongs af aan wou ik al verhalen vertellen of dat nou zingend of vertellend was. Documentaires maken en op deze manier mensen inspireren is mijn ambitie.

Geef een reactie

Your email address will not be published.